گلابی ربات

http://golabirobat.com

گلابی ربات

http://golabirobat.com

فروش انواع قطعات ربات های پرنده برای مولتی روتورها نظیر کوادروتور هگزاروتور و ...

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بر خلاف تصور مردم کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد ها تنها موارد نظامی و یا عکاسی که می شناسیم نیستند و آن طور که به نظر میرسد  تنها برای کار های نظامی و امنیتی ساخته نمیشوند. بسیاری از علاقه مندان به این صنعت نوین این پهپاد های موسوم به مولتی روتور را به چالش می کشند که البته مهارت بالایی نیز در پرواز و کنترل شدن دارند. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در این صنعت صورت گرفته کاربردهای بیشتری از ربات پرنده مد نظر است و مهندسان زیادی برای تحقق اهداف موردنظر در تلاش هستند.

از جمله کاربردهایی که میتوان برای پهپادها در نظر داشت:

قابلیت حمل کالا که اکنون جزء به روز ترین کاربردهای مولتی روتورها است و چالش های زیادی را با خود به همراه دارد.امروزه شرکت آمازون که برای همه ما نام آشناست سفارش های خود را با مولتی روتور حمل کالای خود تحویل میدهد.در ایران نیز شرکت بزرگ دیجی کالا با برگزاری مسابقات حرفه ای در تلاش است تا این امر را در کشور خودمان به اجرا برساند.

Image result for emergency quadcopter

امدادرسانی در مناطقی که امکان عبور آمبولانس های اورژانس نیست و یا حتی از لحاظ سرعتی نیز ربات پرنده سریع تر به محل مورد نظر میرسد،برای هر پایگاه هلال احمر میتوان یک مولتی روتور در نظر گرفت.

Related image

نقشه برداری هوایی از اراضی با مساحت بزرگ و جاده و راه ها که امروزه به صورت زمینی با زحمت و زمان زیادی انجام میگیرد.

Image result for aerial Mapping quadcopter

تصویر برداری از مناطق صعب العبور،بازرسی خطوط انتقال نفت یا کابل های برق و بسیاری کاربرد های دیگر که همگی مستقل از کاربردهای نظامی هستند و هیچ خطری ندارند.

Related image

مالکیت خواهی کوادکوپتر در سال های اخیر رشد فزاینده ای یافته و این موضوع اداره فدرال هوانوردی آمریکا FAA را مجبور کرده است که سال به سال قوانین جدیدی را در محدود سازی استفاده از این پهپادها بکار گیرد چرا که جرایم و همینطور خطراتی که این پهپادهای برای جان انسان دارند غیر قابل انکار است مثلاً یکی از این قوانین پرواز در زیر ارتفاع ۵۰۰ فوتی است یا بکار گیری این هواپیماها در فضای پارک های ملی آمریکا، که آنهم ممنوع است. اما همچنان فضاهای باز خارج از شهرها برای تست و به پرواز درآوردن این پهپادها وجود دارند و جالب است بدانید مالکان این پهپادها در آمریکا از طریق ارتباط رادیویی باشگاه RC که راه انداخته اند، فضاهای دنج پهپادبازی! را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

چه باید کرد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

وجود قوانین خوب در این حوزه به طوری که مانع پیشرفت کشور در مقایسه با سایر کشورها و محدودیت علمی و عملی فعالان این حوزه نگردد و هم چنین وجود زمین های پروازی برای مسابقه و تست و تمرین علاقمندان که از خطرات احتمالی جلوگیری میکند،موجب  رشد و بهبود تصور عموم مردم نسبت به این صنعت میگردد.

Image result for race drone ground for competition

  • گلابی ربات
  • ۰
  • ۰

کوادکوپترهای ریس یکی از بهترین کوادکوپترهای تفریحی و مسابقه ای می باشند که افراد زیادی طرفدار این ورزش هوایی و مهیج هستند که شما نیز اکنون می توانید به جمع طرفداران این سرگرمی مهیج بپیوندید.

از مهمترین ویژگی های کوادکوپتر های ریس می توان به سرعت بالای آنها ، سایز کوچک فریم و قابلیت انجام انواع حرکات نمایشی اشاره نمود .

کوادکوپترهای FPV Racing به دلیل سایز و اندازه کوپکی که دارند اغلب با نام مینی کوادکوپتر نیز شناخته می شوند . مینی کوادکوپترها یا کوادکوپترهای FPV Racing به دلیل اندازه ی کوچکی که دارند به راحتی می توانند از بین موانع از قبیل درختان و … به راحتی عبور نمایند و در بین این موانع به راحتی مانور دهند . از دیگر ویژگی مینی کوادکوپترها سرعت حرکت و میزان چابکی زیاد آنها می باشد که قادر به حرکت با سرعت بسیار بالا و انجام مانورهای نمایشی و … می باشند . به همین خاطر از این کوادکوپترها بیشتر در مسابقات FPV استفاده می شود تا بتوانند به راحتی از بین موانع عبور کرده و با سرعت دوباره به ادامه مسیر مسابقه بپردازند .

Related image

این کوادکوپتر ها هیچ محدودیت سنی نداشته و نسبت به ربات پرنده های صنعتی  بزرگ خطر کمتری دارند.در مسابقه پرنده های سرعتی آن چه که حائز اهمیت است نحوه کنترل کوادکوپتر و حرکات نمایشی است که به هنر و تجربه خلبان آن بستگی دارد.این مسابقه ها،علاوه بر نمایش گذاشتن سرعت و حرکات آکروباتیک،محیطی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و نوآوری های افراد است.

فلایت کنترل های مورد استفاده در کوادکوپتر های ریس معمولا اپن سورس میباشند و همین مورد باعث میشود که هر مسابقه ای و راه اندازی هر کوادکوپتری چالش های مربوط به خود را داشته باشد و باعث پیشرفت این صنعت سرگرمی گردد.

از مهمترین ویژگی های کوادکوپتر های ریس می توان به سرعت بالای آنها ، سایز کوچک فریم و قابلیت انجام انواع حرکات نمایشی اشاره نمود .

توجه کنید که پرنده های سرعتی شبیه مولتی روتور های تصویر برداری مانند فانتوم 4 نیستند که حرکت آرام و متعادلی داشته باشند و هدفشان تهیه یک ویدیو با کیفیت بالا باشد.همچنین در تصادفات ربات پرنده که به اصطلاح crash میگویند،خسارات کم هزینه تری وارد میشود.

چگونه کوادکوپتر ریس خودمان را بسازیم؟

برای شروع،ابتدا نیاز به خرید قطعات مناسب برای پرنده سرعتی خود دارید.در تجهیزات کوادکوپتر سرعتی اولویت شما در انتخاب قطعات علاوه بر کیفیت،وزن پایین آن ها است.باتری لیتیوم پلیمر،بدنه مولتی روتور،موتور براشلس،اسپیدکنترل موتور برلاشلس،فلایت کنترل،رسیور و رادیو کنترل،عینک fpv همه قطعاتی هستند که شما نیاز خواهید داشت.

شما میتوانید برای انتخاب قطعات خود با مشاوران فنی گلابی ربات تماس بگیرید تا بهترین و اقتصادی ترین انتخاب قطعات را با توجه به نوع نیاز شما در اختیارتان بگذارند.

همچنین برای تهیه قطعات خود از جمله موتور براشلس،اسپیدکنترل موتور براشلس،باتری لیتیوم پلیمر،فلایت کنترل،رادیو کنترل،رسیور و همه لوازم جانبی مکانیکی و الکترونیکی به سایت گلابی ربات سر بزنید.

  • گلابی ربات
  • ۰
  • ۰

فروشگاه گلابی ربات تامین کننده موتور براشلس،اسپیدکنترل،باتری لیتیوم پلیمر و هر چه که شما برای ساخت ربات پرنده و مولتی روتور خود احتیاج دارید

آشنایی با مولتی روتور و قطعات  مورد استفاده در آن (قسمت اول)

آشنایی با انواع پرنده های بدون سرنشین:
پرنده های بدون سرنشین (UAVs ( Unmanned Aerial Vehicles همانگونه که از نامشان پیداست برای پرواز و پیمایش مسیر و انجام ماموریت های محوله نیازی به سرنشین و خلبان ندارند و از راه دور کنترل می شوند. این پرنده ها قابلیت پرواز و ناوبری به دو صورت تمام خودکار و دستی و در هر دو حالت قابلیت نظارت و کنترل از ایستگاه زمینی را دارا می باشند .

این پرنده هادر سه کلاس:

🔍بال ثابت  Fixed wings
🔍مولتی روتور Multi Rotors
🔍و ( VTOLs (Vertical Take Off & Landing

مولتی روتور چیست ؟

مولتی روتورها که از نظر نوع کارکرد در دسته بندی هلی کوپتر ها قرار می گیرند. این پرنده های بدون سرنشین که از سال 1920 متولد شده اند تا به امروز سیر تکاملی پرفراز و نشیبی را طی کرده اند. اولین نمونه این پرنده ها در کلاس کوادکوپتر  ابتدا در فرانسه و  همزمان توسط دانشمند دیگری در آمریکا و برای کاربرد نظامی در نیروی هوایی ارتش ایالات متحده پا به عرصه حضور گذاشتند. پس از گذشت دوسال نمونه نظامی این پرنده توانست با 1دقیقه و 40 ثانیه زمان پروازی تا ارتفاع 1.80 متری بالا آمده و نتیجه ای نه چندان خوشایند را به ثبت رساند ولی نمونه فرانسوی در بار اول با صرف دوسال زمان به هیچ نتیجه ای نرسیده و پس از چهار سال تلاش و تغییر در طراحی موفق شد رکورد 360 متر طی مسافت توسط هلی کوپتر را با ثبت 520 متر  طی مسافت بهبود بخشید.
امروزه شاهد پیشرفت فوق العاده این پرنده ها و گسترش کاربرد آن ها نه تنها در زمینه های نظامی از قبیل گشت زنی هوایی ، شناسایی و حمل سلاح و... بلکه در زمینه های تصویر برداری هوایی، نقشه برداری هوایی، حمل بار، امداد و نجات و .... کاربرد فروان دارند، هستیم.
مزیت قابل توجه مولتی رو تورها نسبت به پرنده های بال ثابت قابلیت عمود پرواز بودن آنهاست که نیازی به باند برای صعود و فرود نداشته و همچنین مزیت این پرنده ها نسبت به هلی کوپتر نیز استفاده از تعداد موتورهای بیشتر است که مکانیزم کنترل را بهبود می بخشد.

چند موتوره ها یا مولتی روتور ها  از جمله پرنده های عمود پروازی هستند که بیش از دو موتور برای حرکت به سمت بالا دارند . مولتی روتور ها در انواع و سایز های مختلفی طراحی و ساخته می شوند که شامل تری کوپتر ( دارای 3 موتور ) ، کواد کوپتر ( دارای 4 موتور ) ، هگزا کوپتر ( دارای 6 موتور ) و اوکتا کوپتر (دارای 8 موتور ) هستند و حتی قابلیت ارتقا به بیش از 8 موتور و کنترل از طریق کنترل کننده های پیشرفته را نیز دارند . در نتیجه این گفتار میتوان گفت که مولتی روتور یک نام کلی و عام برای پرنده های چند موتوره عمود پرواز بدون سرنشین است که دسته های مختلفی در ذیل این تعریف می گنجند .



موتور براشلس چیست:

حتما تا حدودی راجع به موتورهای براشلس چیزهائی شنیده اید و یا شاید هم تا بحال از آنها استفاده کرده باشید. ولی ممکن است که چیز زیادی راجع به آنها و طرز کارشان ندانید. حتما مکررا شنیده اید که موتورهای براشلس بسیار بهتر از موتورهای معمولی هستند ولی شاید ندانید که چه برتری ممکن است در این موتورها باشد. شاید متعجب باشید که چرا نمیتوانید از همان کنترلر سرعت موتور معمولی تان بر روی موتور براشلس استفاده کنید. و یا شاید این سوال برایتان مطرح باشد که چرا موتورهای براشلس بجای دو سیم سه تا دارند؟ فرق بین یک موتور Inrunner با یک موتور Outrunner در چیست؟ کدامیک برای مدل من مناسب تر است.
موتورهای برس دار(معمولی) در مقایسه با موتورهای بدون برس (براشلس(

موتورهای معمولی عموما از اجزای زیر تشکیل میشوند:قسمت متحرک یا آرمیچر: که از یک سیم پیچ تشکیل شده است که بر روی یک محور فولادی میچرخد و در انتهای آن یک قسمت برای اتصال برسها قرار دارد که برق از طریق برسها به این قسمت رسیده و وارد سیم پیچها میشود. قسمت ثابت : که از دو آهنربای دائمی با قطبیت مخالف تشکیل شده است برسها: که با اتصال بصورت تماسی با انتهای آرمیچر، برق را به آن منتقل میکنند.برای راه اندازی این موتورها، کافیست که برق را به برسها وصل کنیم. برق از طریق تماس برس با آرمیچر وارد سیم پیچ آن میشود. سیم پیچها دارای چند قطب هستند و برسها طوری با آرمیچر تماس پیدا میکنند که در هر لحظه برق وارد یکی از قطبهای سیم پیچ شده و یک آهنریای الکتریکی موقتی ایجاد میکند. این آهنربا توسط یکی از آهنرباهای دائمی جذب شده و توسط دیگری دفع میشود. در این لعظه قطبیت سیم پیچ عوض شده و یک قطب دیگر مقابل آهنرباها قرار میگیرد و این کار باعث چرخش آرمیچر بطور دائم تا زمانی که جریان برق برقرار است میگردد.

معایب این موتورها عبارتند از:

برسها و محل تماس آنها به مرور زمان سائیده میشوند. * برسها و محل تماس آنها باید هر از چند گاهی تمیز شوند. * اصطکاک برسها باعث کند کردن چرخش موتور میشود. * اصطکاک برسها باعث اتلاف انرژی و کمتر شدن زمان پرواز میشوند. * اصطکاک برسها باعث کمتر شدن نسبت توان به وزن میشود.


موتور براشلس U8

موتورهای براشلس چگونه کار میکنند؟


موتورهای براشلس هم با همان اصل مورد استفاده در موتورهای معمولی کار میکنند، با این تفاوت که در این موتورها، سیم پیچ ثابت بوده و آهنرباها میچرخند. ز آنجائی که سیم پیچ در این موتورها ساکن است، نیازی به برسها وجود ندارد. کار تقسیم ولتاژ بین سیم پیچها را کنترل کننده سرعت موتور یا ESC انجام میدهد. به این نکته دقت کنید که نمیتوان از کنترلر سرعت موتورهای معمولی و موتورهای براشلس بجای یکدیگر استفاده نمود زیرا این دو، کار کاملا متفاوتی انجام میدهند.سریعترین راه برای تشخیص اینکه یک موتور براشلس است یا معمولی این است که به سیمهای آن نگاه کنید. موتورهای معمولی دو تا سیم دارند در حالی که موتورهای براشلس دارای سه سیم هستند. سیم وسط فیدبک نام دارد و تغییر جای دو سیم دیگر باعت خواهد شد که جهت چرخش موتور برعکس شود.

مزایای موتورهای براشلس::* از آنجائی که برس وجود ندارد، خوردگی آن هم در این موتورها وجود ندارد.* نیازی به نگرانی برای تمیز کردن برسها و محل اتصالشان وجود ندارد. * اصطکاک برس برای گرفتن سرعت موتور وجود ندارد. * باز هم به همین علت، مدت زمان کارکرد موتور با یک باتری در این موتورها بالاتر است. * نسبت توان به وزن بسیار بالاتری دارند.

اسپید کنترل موتور براشلس چیست:

یکی از پرکاربردترین وسائل در انجام انواع پروژه های هوافضا سیستم  کنترل سرعت (ESC) می باشد. این سیستم که در هواپیماهای مدل پروازی، هلیکوپترها، هاورکرافت، قایق و ... که برای سرگرمی و به صورت پروژه ی خانگی ساخته می شوند، کاربرد دارد.

 

به صورت کلی در هر جایی که از گروه موتورهای براش لس (که قبلا در بخش موتورها توضیح آن داده شده) و سیستم رادیوکنترل استفاده شود باید از این سامانه استفاده کرد تا بتوان سرعت موتور را کنترل کرد.

 

ESC  که مخفف electronic speed control می باشد، از گیرنده ی رادیوکنترل پالس ها را دریافت می کند و با توجه به کد مربوطه میزان جریان خروجی که به موتور می رود و در نهایت دور موتور (RPM) را کنترل می کند.

 

اسپید کنترل بر حسب اندازه و طول پالس ها کار می کند و به همین دلیل آن را (PWM) می نامند، که مخفف Pulse Width Modulation به معنای مدلاسیون پهنای باندهاست. در شکل زیر نحوه ی قرارگیری سیستم را می بینید.

سیستم  کنترل سرعت (esc)

اکثر ESC  های جدید توانایی کنترل و مدیریت جریان باتری ها (BEC) را نیز دارند به طوری که دیگر نیاز نیست تا به گیرنده باتری دیگری برای تامین برق گیرنده و سرورها وصل شود و خود ESC  می تواند این کار را انجام دهد و کافی است تا باتری به ESC  وصل شود و آن نیز به گیرنده متصل گردد. سیستم power cut-off نیز در ESC  ها وجود دارد که به معنای آن است که اگر ولتاژ از حد خاصی کمتر شد گاز موتور را قطع می کند تا دیگر به باتری آسیب نرسد. زیرا باتری های Li-Po بسیار به افت ولتاژ حساس هستند و اصولا با این اتفاق کارایی خود را از دست می دهند.

اسپید کنترل ها از سامانه های مختلفی برای امنیت بیشتر پرواز یا افزایش قابلیت هایشان بهره می برند که بسته به مدل و شرکت سازنده متفاوتند. طبیعتاً این قابلیت ها در اطلاعاتشان ثبت شده و اختلاف قیمتی آن ها به همین دلیل است.

XRotor Micro BLHeli-s 30A



باتری‌های لیتیم پلیمر چیست؟

(به انگلیسی: Lithium polymer battery) (مخفف انگلیسی: Li-poly, Li-Pol, LiPo, LIP, PLI , LiP) گونه خاصی از باتری‌های لیتیم-یون قابل شارژ هستند که نخستین بار از سال ۱۹۹۵ به بازار معرفی شدند. این باتری‌ها قابل استفاده در تجهیزات قابل حمل مانند اسباب بازی‌ها، تلفن همراه و دوربین دیجیتال هستند. این باتری‌ها تا ولتاژی حدود ۳٫۷ ولت را پشتیبانی می‌کنند. این باتری‌ها علاوه بر ویژگی‌های باتری‌ها لیتیم-یون دو ویژگی مهم سبک بودن و شکل پذیری را نیز دارا می‌باشند. به این معنی که این باتری‌ها را می‌توان به هر شکل دلخواه ساخته و مورد استفاده قرار داد. این ویژگی موجب شده تا سازندگان گوشی‌های تلفن همراه استقبال بیشتری به سمت این نوع پیل گالوانی پیدا کنند.


tattu_2700mah_3CELL

  • گلابی ربات
  • ۰
  • ۰

www.golabirobat.com

گلابی ربات فروشگاه قطعات کوادکوپتر و مولتی روتور


فروش موتور براشلس،اسپیدکنترل موتور براشلس،فلایت کنترل،رادیو کنترل،باتری لیتیوم پلیمر،شارژر باتری لیتیومی،ملخ،فرستنده گیرنده
فروش انواع قطعات ربات پرنده برای کوادروتور ،هگزاکوپتر ، هلیکوپتر ، fpv، تصویربرداری هوایی ، اکتاروتور
لوازم جانبی مکانیکی برای ساخت پرنده مانند لوله کربن ، ورق کربن ، اسپیسر ، قفل بازو
لوازم جانبی الکتریکی مانند سیم با قطرهای مختلف ، سوکت ، رگولاتور ، برد تقسیم ولتاژ
انواع عینک های fpv برای مسابقات ربات پرنده
انواع فریم ها برای مولتی روتور های کوادکوپتر ، هگزاروتور ، اکتاروتور

تماس با ما:

تلفن: ۴۴۳۹۳۷۳۹-۰۲۱

همراه: ۰۹۱۲۵۴۸۶۱۵۸

همراه:۰۹۱۲۳۰۹۲۷۳۰

همراه:۰۹۱۲۵۷۶۶۱۱۲

پست الکترونیکی : info@golabirobat.com

  • گلابی ربات
  • ۰
  • ۰

http://golabirobat.com


فروش انواع  قطعات ربات پرنده برای کوادروتور ،هگزاکوپتر ، هلیکوپتر ، fpv، تصویربرداری هوایی ، اکتاروتور
فروش انواع موتور براشلس ، اسپید کنترل موتوربراشلس ، رادیو کنترل ، اتوپایلوت ، فلایت کنترل ، انواع باتری های لیتیوم پلیمر با سل ها و ظرفیت های مختلف ، شارژر باتری های لیتیومی ، ملخ در انواع سایزها ، ارسال تصویر ، ماژول فرستنده و گیرنده تصویر ، ارسال تصویر ، گیمبال ، انواع دوربین های تصویربرداری هوایی ، گوپرو
لوازم جانبی مکانیکی برای ساخت پرنده مانند لوله کربن ، ورق کربن ، اسپیسر ، قفل بازو
لوازم جانبی الکتریکی مانند سیم با قطرهای مختلف ، سوکت ، رگولاتور ، برد تقسیم ولتاژ
انواع عینک های fpv برای مسابقات ربات پرنده
انواع فریم ها برای مولتی روتور های کوادکوپتر ، هگزاروتور ، اکتاروتور


تماس با ما:

تلفن: 66764145-۰۲۱

همراه: ۰۹۱۲۵۴۸۶۱۵۸

همراه:۰۹۱۲۳۰۹۲۷۳۰

همراه:۰۹۱۲۵۷۶۶۱۱۲

پست الکترونیکی :

info@golabirobat.com


جمهوری بعد از پل حافظ پاساژ عباسیان طبقه زیر همکف.پلاک ۴۵
با ما همراه باشید

شنبه تا پنج شنبه ساعت ۹ صبح تا ۹ شب



  • گلابی ربات